logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۲۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان:

برخی از ظرفیت‌های صادراتی استان زنجان مغفول مانده است

برخی-از-ظرفیت‌های-صادراتی-استان-زنجان-مغفول-مانده-است

معاون استاندار زنجان با تاکید بر توجه به صادرات در همه بخش‌ها گفت: ظرفیت‌های صادراتی در برخی از بخش‌ها مانند کشاورزی مغفول مانده است.

به گزارش موج رسا;  فرامرز نیک‌سرشت شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان ظرفیت‌های صادراتی بالایی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی دارد اظهار کرد: برخی از ظرفیت‌های صادراتی در استان زنجان مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی که بسیار خوبی در استان زنجان تولید می‌شود و اینکه چرا صادرات در این بخش‌ها وجو دارد تصریح کرد: تولید محصولاتی مانند سیر که می‌تواند ا جمله محصولات صادراتی در استان قرار گیرد که سالانه به طور متوسط 80 هزار تن در سطح استان تولید می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان با بیان اینکه در استان زنجان علاوه بر این در تولید زیتون نیز می‌توانیم صادرات داشته باشیم گفت: ظرفیت‌ها تولید صنایع دستی نیز یکی از جمله ظرفیت‌هایی صادراتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمود علی محمدی معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حوزه صادرات صنایع چاقو و قداره به عراق را داریم اظهار کرد: ولی این صادرات کاملا غیر رسمی اتفاق می‌افتد.

وی گفت: این صادرات رقم زیادی نیست شاید سالیانه یک میلیون دلار باشد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه یک منع قانونی وجود دارد که در کمسیون افتصادی نیز مصوب شده که این مانع برداشته شود افزود: با برداشته شدن این مانع صادرات محصولات تولید چاقو از طریق گمرک انجام می‌شود.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر